Tweede Kamerlid Manja Smits maakt Groene Harttour met eindpunt Leiden 7 mei

28 april 2010

Tweede Kamerlid Manja Smits maakt Groene Harttour met eindpunt Leiden 7 mei

Manja SmitsIn het Groene Hart en noordelijke deel van Zuid Holland wordt op vrijdag 7 mei een actiebezoek gebracht door het SP Tweede Kamerlid Manja Smits. Thema van die dag is; ‘Maak het openbaar vervoer goedkoper en bereikbaarder’. Samen met de Zuid-Hollandse Statenfractie van de SP voeren de afdelingen Zuidplas, Gouda, Alphen aan den Rijn en Leiden actie. Er worden flyers uitgedeeld en op de stations wordt een enquete over de OV-chipkaart afgenomen. Statenleden Erik Maassen en Harre van der Nat zijn ook aanwezig.

Reizen met de OV-chipkaart is ook in Zuid Holland in de meeste gevallen duurder dan reizen met een strippenkaart. Dit blijkt uit reacties en antwoorden op vragen van SP-statenlid Erik Maassen. Verder bevestigen Gedeputeerde Staten (GS) het SP-standpunt dat de chipkaart niet tot hogere kosten voor de gemiddelde reiziger mag leiden.
De SP Statenfractie wil nu de komende maanden (tot september) een meldpunt openen waar alle reizigers hun klachten over de OV-chipkaart kwijt kunnen. De tour bezoekt de volgende plaatsten; Nieuwerkerk (10.00 u), Moordrecht, Gouda station (12.00 u), Alphen aan den Rijn Rijnplein (14.00u ) en Leiden station (16.00 u).