Actie rond OV-chipkaart in Zuid-Holland, met dagsluiter in Leiden!

9 mei 2010

Actie rond OV-chipkaart in Zuid-Holland, met dagsluiter in Leiden!

De SP-fractie van de Provinciale Staten in Zuid-Holland had vrijdag 7 mei uitgekozen om een nieuwe actie rond de OV-chipkaart te starten. De SP krijgt veel klachten over de OV-chipkaart, onder andere over de verschillende en vaak te hoge regionale tarieven. Eindpunt was vrijdagmiddag het Leids Centraal Station.

In Leiden was een flink aantal leden opgetrommeld, en ook Rood, de jongerenafdeling, deed volop mee. De grote SP-touringcar draaide iets na 16.00 het Stationsplein op.
SP touringcar

Vanaf dat moment deelden alle SP'ers, strategisch opgesteld bij zoveel mogelijk uitgangen, en op het Stationsplein stadszijde zelf, een folder uit over 'OVchipleed'. Helaas was Kamerlid Manja Smits, die zou meekomen met de actie, niet meer aanwezig. Eerder op de dag werd duidelijk dat ze in Den Haag nodig was voor een stemming, en moest ze spoorslags terug. Maar niet getreurd, er waren ruim voldoende SP'ers uit Leiden en omliggende gemeenten!
Alle uitgangen

De lezer werd aangeraden om online een enquete in te vullen, of om deze ter plekke in te vullen. Veel passanten hadden haast, waardoor het aantal ingevulde formulieren beperkt bleef.

Stadszijde

Rond kwart voor zes werd de geslaagde actie beëindigd.

Voor meer informatie: neem contact op met Dirk van den Berg, 06 549 222 38 of dirkvdberg.sp@gmail.com.