SP OPEN AIR afgelast

14 mei 2010

SP OPEN AIR afgelast

Vanwege de vliegramp van afgelopen woensdag heeft het Partijbestuur van de SP vanmiddag besloten tot maandag geen publieke campagneactiviteiten te ontplooien. Dit besluit geldt voor landelijke en plaatselijke activiteiten van de SP. Ook SP OPEN AIR in het Openluchtmuseum in Arnhem gaat morgen niet door. De toegangsbewijzen zijn wel de hele dag geldig voor een bezoek aan het museum.

De vreselijke ramp in Tripoli, waarbij ook zoveel landgenoten zijn betrokken, maakt het volgens het SP-Partijbestuur onmogelijk het evenement zijn feestelijke karakter te laten behouden. Aan SP OPEN AIR zouden naar verwachting zo'n 2000 SP-leden deelnemen. Getracht wordt zoveel mogelijk deelnemers tijdig te verwittigen van het niet doorgaan van SP OPEN AIR. Voor zover dat niet lukt, zullen medewerkers van de SP deelnemers morgen opvangen in Arnhem en uitleg geven.

Let op: de toegangskaarten voor SP OPEN AIR zijn morgen de hele dag geldig als entreebewijs voor het Openluchtmuseum. Wie wil kennismaken met de vele aspecten van onze geschiedenis, of een van de tentoonstellingen in het park wil bezoeken, is er van harte welkom.

Emile Roemer heeft alle geplande optredens voor dit weekeinde afgezegd. Het voor zondag geplande lijsttrekkersdebat op Radio 1, waaraan hij zou deelnemen, is uitgesteld. De SP-voorman rekent op begrip van het publiek: "Veel families zijn zwaar getroffen door deze enorme ramp. Onze gedachten gaan deze dagen uit naar de slachtoffers en hun nabestaanden. Je merkt dat iedereen meeleeft met hen. Het is in deze omstandigheden goed om even gas terug te nemen in de campagne, vinden we. Ik hoop dat iedereen daar begrip voor heeft."