Hart onder de riem voor postbodes

16 juli 2010

Hart onder de riem voor postbodes

Als gevolg van de concurrentie op arbeidsvoorwaarden die weer het gevolg is van liberaliseringen, dreigen vijftienduizend postbodes van TNT hun baan te verliezen. De landelijke SP is nog steeds aan het knokken om dat te verkomen, en vorige week dinsdagochtend vroeg waren diverse Leidse SP'ers en het Leidse SP-Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt aanwezig op het parkeerterrein van het postkantoor op de Schipholweg om de mensen een hart onder de riem te steken.

Een postbode doet zijn verhaal aan de SP'ersDe SP'ers vroegen de postbodes om hun verhaal, en er werd een folder uitgereikt waarin onder meer werd aangekondigd dat de concurrerende postbedrijven mogelijk de slechtere arbeidsomstandigheden niet langer kunnen verdedigen, hun CAO is vorige week door de vakbonden opgezegd. Bovendien heeft de SP onlangs bereikt dat de kamer zich uitsprak tegen de concurrentie op arbeidsvoorwaarden, die de postsector langzaam maar zeker aan het slopen is. De kans is dus aanwezig dat ook zij hun bezorgers voortaan verbeterde contracten moeten aanbieden, omdat ze geen beroep meer kunnen doen op de opgezegde CAO.

Zie ook: reddepostbode.nl