SP-Kamerlid Jasper van Dijk bij Leidse introductieweek

16 augustus 2010

SP-Kamerlid Jasper van Dijk bij Leidse introductieweek

SP staat op informatiemarkt EL-CID 2010Aanstaande donderdag 19 augustus vindt de ELCID-informatiemarkt plaats in de Leidse Hout. De ELCID week is de introductieweek voor de nieuwe studenten van de Universiteit Leiden (UL) en de Hogeschool Leiden. ROOD Leiden, de lokale jongerenafdeling van de SP, zal vertegenwoordigd zijn op de informatiemarkt, die loopt van 15.00 tot 20.00 uur. De aankomende studenten kunnen bij de kraam terecht voor informatie over de meest actieve politieke jongeren organisatie van Leiden: ROOD. Tijdens de informatiemarkt zal ROOD handtekeningen ophalen voor het behoud van de studie financiering. Bovendien zal SP-Kamerlid Jasper van Dijk aanwezig zijn.

ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, maakt ook deze zomer weer een tour langs de Nederlandse studentensteden. De toegankelijkheid van het Hoger Onderwijs staat onder druk, ondermeer omdat er plannen zijn de studiefinanciering af te schaffen. Bovendien wordt er per student minder in onderwijs geïnvesteerd. ROOD wil samen met studenten strijden voor goed en toegankelijk onderwijs, zodat ieders talent tot ontwikkeling komt.

SP- Kamerlid en woordvoerder Hoger onderwijs zal tijdens de informatiemarkt aanwezig zijn om met studenten in gesprek te gaan. ROOD Leiden woordvoerder Han Dirks: 'ROOD Leiden voert samen met studenten actie voor het behoud van goed en toegankelijk onderwijs. Daarom halen wij bij aankomende studenten handtekeningen op voor het behoud van de studiefinanciering en roepen wij iedere nieuwe student op om zich bij ons aan te sluiten.'

Han Dirks (Woordvoerder ROOD Leiden), tel: 06-28738588, e-mail: han_dirks@hotmail.com