SP ondersteunt bewonersenquete over toekomst flats Van Speykstraat

16 augustus 2010

SP ondersteunt bewonersenquete over toekomst flats Van Speykstraat

SP komt in actie voor behoud Van SpeykstraatKomende maandagavond zal de SP huis-aan-huis langsgaan bij de bewoners van de Van Speykstraat in Lisse. Daar zal de SP een enquete afnemen over wat de bewoners willen met de toekomst van de huizen. De reden is dat misschien de flats worden gesloopt om ruimte te maken voor het Sportlaanproject. Ellen Schipper, een bewoner van de flats, ziet dat niet zitten: “De woningen zijn in prima conditie, ze zijn betaalbaar en het is een prettige buurt om te wonen.” Nadat bewoners aan de bel hadden getrokken, is de SP te hulp geschoten met het organiseren van de enquete.

Martine Marijt, voorzitter van de SP in Leiden en de Duin- en Bollenstreek: “De SP is de partij die helpt als bewoners in actie willen komen maar niet weten hoe. Wij hebben regelmatig succes gehad tegen onzalige sloopplannen. Dat doen we natuurlijk alleen samen met de bewoners, en daarom houden we nu allereerst een bewonersenquete.”

Maandagavond 16 augustus zal de SP de enquete afnemen bij de bewoners die op dat moment thuis zijn. Als bewoners niet thuis getroffen worden, kunnen ze altijd later de enquete invullen bij Ellen Schipper, adres Van Speijkstraat 154.

Ellen Schipper, xll_schipper@tomaatnet.nl, 0252 412878
Martine Marijt (voorzitter SP Leiden), mmergler@tomaatnet.nl