2 november 2010

Leiden, 2 november 2010

Persbericht:

Robin Hood besteelt topbestuurders in onderwijs

Woensdag 3 november zal Robin Hood in Leiden en andere steden in Nederland topbestuurders van onderwijsinstellingen bestelen en het geld verdelen onder arme studenten. Op deze manier wil ROOD, de jongeren van de SP, in samenwerking met Comité SOS duidelijk maken dat het onacceptabel is dat een tweetal topbestuurders van het College van Bestuur van de Universiteit Leiden zeer hoge salarissen ontvangen terwijl studenten flink moeten inleveren, omdat het nieuwe kabinet de studiefinanciering wil verkorten en het ernaar uitziet dat het collegegeld verhoogd wordt. Vorige week bracht de Algemene Onderwijsbond een rapport uit waaruit bleek dat in totaal 60 onderwijsbestuurders meer verdienen dan de premier. De SP heeft een spoeddebat aangevraagd en wil een wettelijke salarisnorm.

“Docenten krijgen hun beloofde salarisverhoging niet, studenten moeten hun master bij elkaar gaan lenen, terwijl twee leden van het College van Bestuur meer verdienen dan de premier. Dit is een klusje voor Robin Hood, die het geld van de bestuurders afpakt en teruggeeft aan de arme studenten waar het hoort. Zo verdient rector magnificus Van der Heijden van de Universiteit Leiden zelfs 208.000 euro per jaar.’’ Aldus ROOD-woordvoerder Han Dirks.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ROOD-woordvoerder Han Dirks, tel: 06- 28738588. Of e-mail han_dirks@hotmail.com.