Zilveren Tomaat voor Bert Koppers

16 januari 2011

Zilveren Tomaat voor Bert Koppers

Bert Koppers krijgt Zilveren Tomaat opgespeldAfgelopen donderdag kreeg Bert Koppers uit handen van SP-Kamerlid Paul Ulenbelt de Zilveren Tomaat uitgereikt. De Zilveren Tomaat is een erkenningsteken voor bijzondere actieve leden van SP-afdelingen. Bert Koppers kreeg de onderscheiding vanwege zijn ruim 32-jarige inzet als actief kaderlid van de afdeling Leiden. Bert was, net als zijn helaas enkele jaren geleden overleden vrouw Ans, actief sinds het einde van de jaren ’70. Jarenlang verzorgde Bert het drukwerk van de afdeling vanuit het voormalige afdelingspand in de Groenesteeg. Honderden pamfletten, enveloppen, actiekaarten en handtekeningenlijsten moeten door zijn handen zijn gegaan. Daarnaast bezorgde Bert folders en het ledenblad van de SP, De Tribune.
Afgelopen december stopte Bert, inmiddels 85 jaar oud, met het bezorgen van de Tribune.

Fenna Vergeer, sinds het begin bekend met het echtpaar Koppers, sprak Bert toe op de thema-avond.
Aan de hand van een fotopresentatie stond ze stil bij de grote rol die Bert en zijn vrouw Ans voor de afdeling Leiden hebben betekend.
SP-Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt roemde Bert vanwege het feit dat hij al twintig jaar van zijn pensioen had kunnen genieten, maar toch al die tijd voor de SP actief bleef. Als dank kreeg Bert onder luid applaus als eerste lid van de afdeling Leiden de Zilveren Tomaat opgespeld!