SP op de verkiezingsmarkt!

21 februari 2011

SP op de verkiezingsmarkt!

In tijden van verkiezingen is het druk op de verkiezingsmarkt op de Haarlemmerstraat. Zo ook afgelopen zaterdag. De SP'ers hadden hun kraampje nog niet opgezet of de eerste voorbijgangers meldden zich al.

De eerste twee zaterdagen van februari dat de SP'ers op de markt stonden, was de belangstelling nog magertjes, wat ook door het weer kwam, vorige week door de druilerige regen.

Maar deze keer liep het bijna storm. Een aantal mensen nam een verkiezingspostertje mee, een meneer uit Sassenheim vroeg zelfs om een grote poster 'om er alles aan te doen om te voorkomen dat dit kabinet een meerderheid krijgt'. Die grote poster is een dag later bij hem bezorgd.

Helaas zijn er geen foto's gemaakt, de fotograaf was zijn toestel in de haast vergeten, en zijn mobieltje deed het niet.
De voorbijgangers waren allemaal zeer te spreken over het optreden van Emile Roemer, één mevrouw vulde ter plekke een kaartje in om lid te worden, een meneer uit Leiderdorp wist het nog niet helemaal zeker. De ZO-kranten werden veel uitgedeeld. Het was bovendien opvallend dat de PvdA, die een tijdje tegenover ons stonden, alleen hun bekende rozen uitdeelden, maar geen aparte verkiezingsfolder hadden. Ook wel grappig: een vader kwam met zijn dochtertje een VVD-ballon omruilen tegen een SP-ballon. Een andere meneer kwam vertellen dat hij altijd GroenLinks had gestemd, maar dat de Kieswijzer hem nu SP adviseerde.

Aanstaande zaterdag staat de SP weer op de Haarlemmerstraat. U bent van harte welkom!

Meer informatie bij bestuurslid Dirk van den Berg, telnr 06 549 222 38, of dirkvdberg.sp@gmail.com.