SP vraagt aandacht voor veiligheid Merenwijk

10 februari 2011

SP vraagt aandacht voor veiligheid Merenwijk

In de Merenwijk zijn al geruime tijd problemen met overvallen. Eerst vooral in winkelcentrum de Kopermolen, maar sinds de politie daar samen met de ondernemers meer werk maakt van de veiligheid gaat het daar beter. De laatste tijd echter zijn er een aantal overvallen geweest op fietsers op de Broekweg en de pizzeria is met geweld overvallen. SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen vroeg daarom om meer aandacht voor de veiligheid in Merenwijk.

Volgens de SP is het geen goed idee geweest om het politiebureau in de Merenwijk te sluiten. Theeuwen: “Een politiepost zorgt direct voor meer veiligheid, want de politie is dan zichtbaar.” Burgemeester Lenferink, eindverantwoordelijk voor de veiligheid in Leiden, stelde dat het bureau niet gesloten is maar verplaatst naar de Kooilaan. Hij zei verder dat in de regio veel werk gemaakt wordt van zowel preventie van als opsporing na overvallen .Dat gaat in vergelijking met andere regio's ook redelijk succesvol, volgens de burgemeester.

Antoine Theeuwen: “Dat het korps Hollands Midden het goed doet is mooi. Maar desondanks blijven er teveel overvallen zijn. Er moet een tandje bij om dit probleem te stoppen. Er zijn nu zo veel incidenten dat het een structureel probleem lijkt te worden.”

Meer informatie: Antoine Theeuwen, antoine.theeuwen@gmail.com, tel 071-5213150