De SPeer wordt verbouwd!

2 juni 2011

De SPeer wordt verbouwd!

Als u er wel eens bent geweest, of u bent een veelvuldige bezoeker van SP-activiteiten, dan is het u bekend hoe ons afdelingspand is ingedeeld. Kantoortje links, zaal met podium, en kaal tl-licht. Enkele jaren geleden ontstond het plan om de SPeer (de bijnaam van het gebouw) een andere indeling te geven. Voornaamste punt was de wens om het kantoortje, dat aan de straatkant ligt, meer naar achteren in het gebouw te verplaatsen. Hierdoor zou de grote zaal vanaf de straatkant direct zichtbaar zijn, en aantrekkelijker worden voor bezoekers.

De plannen zijn dit jaar uitgewerkt, de ledenvergadering ging in april akkoord met het voorstel van het bestuur. Een paar weken geleden is het werk begonnen.
Om u op de hoogte te houden zijn er foto's gemaakt van de voortgang.

Ten eerste werd begonnen met de bouw van het kantoortje van de hulpdienst. Op de foto's ziet u eerst dat het systeemplafond is verwijderd, waarna het nieuwe kantoortje letterlijk vanaf de grond wordt opgebouwd.

Verbouwing SPeer

Het raamwerk wordt opgebouwd.

Kijkje vanuit het bouwpakket, de tussenmuur met het folderrek gaat hier verdwijnen.

Zo ziet een gesloopt systeemplafond er dus uit, kaal beton met hier en daar een leiding en een ventilatiesleuf.

Een paar dagen later zijn de eerste tussenwanden geplaatst.

Opnieuw een paar dagen later, het kantoortje krijgt vorm.

Bij een nieuw kantoor hoort ook nieuw zitmeubilair, de huidige waren al jaren in gebruik en zo goed als versleten, plus een prachtig rood bankje voor wachtende klanten van de hulpdienst.

De ingang naar de keuken wordt gehalveerd, zoals u hier kunt zien.

Over enkele dagen nieuwe foto's van de vorderingen.

Update van 12 juni

De verbouwing is anderhalve week verder. Hieronder enkele nieuwe foto's.

Hier ziet u dat dat de keukendeur inmiddels voor de helft is dichtgestuct.

Het systeemplafond wordt opnieuw opgezet.

De nieuwe deuren zijn inmiddels van glas voorzien. Het is de bedoeling dat het uiteindelijk optisch gelaagd glas wordt, zodat niet direct naar binnen gekeken kan worden. Dit is vooral bedoeld om de klanten van de hulpdienst meer privacy te geven.

Het systeemplafond is hersteld. Het gat dat hier zichtbaar is, is voor het armatuur van de tl-verlichting.

De overgebleven keukendeur heeft een nieuw verfje gekregen.

Meer informatie bij Martine Marijt-Mergler, leiden@sp.nl