Schuldhulpverlening in Leiden blijft op peil

30 oktober 2011

Schuldhulpverlening in Leiden blijft op peil

Schuldhulpverlening in Leiden gered!Het Leids stadsbestuur gaat niet bezuinigen op de schuldhulpverlening. Eerder dit jaar was door bezuinigingen van het kabinet Rutte een tekort ontstaan van 388 duizend euro per jaar. Daardoor zouden mensen pas in aanmerking komen voor schuldhulpverlening als ze minder dan 110% van het minimumloon verdienen. Louk Rademaker (SP): “Dat is verschrikkelijk dom; bij grote schuldproblemen moet je zo snel mogelijk een saneringsplan opzetten. Zo voorkom je dat de problemen alleen maar groter worden.”
In juli riep de gemeenteraad het stadsbestuur op om de rijksbezuiniging terug te draaien. Deze maand werd bekend dat er inderdaad het benodigde geld gevonden is. De SP is dan ook verheugd en feliciteert het college van D66, SP, VVD en CDA met dit mooie resultaat. Alle Leidenaren in schuldproblemen, ongeacht hun salaris, kunnen nu gebruik blijven maken van de schuldhulpverlening van de Stadsbank.

Meer informatie: Louk Rademaker, lrademaker@tomaatnet.nl, 06-25563389