Wethouder Van Gelderen zet daklozen in het zonnetje voor bouw tribune

1 november 2011

Wethouder Van Gelderen zet daklozen in het zonnetje voor bouw tribune

SP-wethouder Roos van Gelderen heeft op 13 oktober Leidse dak- en thuislozen in het zonnetje gezet, nadat zij bij de voetbalclub FC Boshuizen zelf een tribune hebben gebouwd. “Ze hebben het dubbel en dwars verdiend,”zei Van Gelderen. “In weer en wind hebben ze deze hard door gewerkt, dus hebben zij het certificaat van Waardering gekregen.”
Foto: Roos van Gelderen bevestigt het laatste stoeltje op de tribune aan de Boshuizerkade.

De organisatie Visie R begeleidde de daklozen bij deze vorm van dagbesteding. De bouw van de tribune is het eerste werktraject van stichting Visie R in samenwerking met de gemeente Leiden en stichting De Binnenvest. Op die manier werken dak- en thuisloze stadsgenoten mee aan een leefbare stad en andersom wordt hen structuur en verantwoordelijkheid geboden. Naast de bekende veegploegen zijn de werktrajecten van Visie R vooral bedoeld voor individuele groei en participatie aan de samenleving van de deelnemer, met als uiteindelijk doel een terugkeer naar vrijwilligers- of regulier werk.

De nieuwe tribune, gebouwd door dak- en thuislozen.
Foto: De nieuwe tribune, gebouwd door dak- en thuislozen.

De volgende klus heeft zich ook al aangediend; het schilderen van de 3 Oktoberhal.