h

Weinig klachten over hulpmiddelen

21 mei 2012

Weinig klachten over hulpmiddelen

Geruime tijd heeft de SP een meldpunt gehad waar mensen terecht konden met ideeën of klachten over hulpmiddelen of woningaanpassingen. De meest gehoorde klacht is de communicatie door de bedrijven die de hulpmiddelen leveren.

"In veruit de meeste gevallen gaat het goed als mensen een hulpmiddel of een woningaanpassing nodig hebben. Denk daarbij aan een scootmobiel of een douchekruk," zegt raadslid Eva de Bakker. "Dat is op zich goed nieuws. Maar als het mis gaat, gaat het goed mis."

Als er zaken misgaan, dan gebeurt dat het meest bij reparaties. Mensen moeten bijvoorbeeld wachten op nieuwe banden voor een scootmobiel. Zo als deze persoon: "Bellen niet terug, of komen net zoals vandaag hun gemaakte afspraken niet na. Ik zou thuis zijn tussen 12.00 uur en 17.00 uur voor een reparatieverzoek. Nog niemand gezien". Ook duren reparaties soms lang.

"Deze mensen zijn afhankelijk van de hulpmiddelen, dus is het cruciaal dat zij snel worden geholpen en weten waar ze aan toe zijn," zegt De Bakker. "Ik heb daarom de verbeterpunten overgebracht aan onze wethouder Roos van Gelderen. Zij heeft inmiddels gepleit voor een betere communicatie bij de aanbieders van hulpmiddelen."

Als mensen alsnog klachten of oplossingen willen melden dan kunnen zij mailen naar Eva de Bakker: edebakker@sp.nl
Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van de gemeente
Of neem contact op met het Servicepunt Zorg in Leiden: Langegracht 72 2312 NH Leiden, email: service.zorg@leiden.nl, telefoon: 071 - 516 5506

U bent hier