Rijnlandroute krijgt tunnel onder Voorschoten!

1 november 2012

Rijnlandroute krijgt tunnel onder Voorschoten!

Vandaag werd bekend dat de Rijnlandroute een geboorde tunnel onder Voorschoten krijgt. Dat betekent dat er in Voorschoten niets gesloopt hoeft te worden en het dorp geen last zal hebben van de nieuwe weg. De SP Leiden is erg verheugd. SP-verkeerswoordvoerder Julian van der Kraats: “De SP heeft in de provincie, in Voorschoten en in Leiden altijd gepleit voor een goede inpassing van de Rijnlandroute. Wij hebben gesteld: als je het doet, doe het dan goed. Voor Voorschoten is dat nu geregeld. De komende tijd moeten we bezien hoe we er voor kunnen zorgen dat de Stevenshof er ook zo min mogelijk last van zal hebben. Ook moeten we samen met de provincie nog de beste oplossing vinden voor de Oostvlietpolder. Wij kijken uit naar die discussie.”

De komende maanden zullen verschillende onderzoeken af komen en kunnen er knopen doorgehakt worden over de inpassing van de Rijnlandroute langs Leiden. De SP wil dat de inpassing in de Papenwegse polder (naast de Stevenshof) verbetert en dat er geen bypass Oostvlietpolder komt, maar in plaats daarvan een verbrede Europaweg. Er wordt ook nog onderzoek gedaan naar een doorgetrokken N11 naar de Kanaalweg als alternatief voor de bypass Oostvlietpolder. De SP wacht de resultaten van het onderzoek af, maar heeft grote twijfels bij de haalbaarheid van die laatste optie.

Zie ook de website van de SP Zuid-Holland
Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel. 06-15042822