Julian van der Kraats is Raadslid van het Jaar!

19 januari 2013

Julian van der Kraats is Raadslid van het Jaar!

Leiden - 16 januari 2013 - Julian van der Kraats is Leids Raadslid van het Jaar 2012 geworden. De verkeerswoordvoerder van de SP liet Elze 't Hart en Lise-lotte Kerkof (allebei D66) en Moniek van Sandick (CDA) nipt achter zich. Van der Kraats heeft zijn uitverkiezing te danken aan de manier waarop hij de burgers in 2012 bij de politiek heeft betrokken.

Publieksparticipatie was dit keer dan ook het thema van de verkiezing. Het afblazen van de omstreden Ringweg Oost was een belangrijke reden om hem te kiezen. De totstandkoming van de nota Publieksparticipatie waar Van der Kraats zich samen met enkele andere raadsleden het afgelopen jaar sterk voor heeft gemaakt, was een tweede reden om hem te kiezen. D66-raadslid Elze 't Hart was de trekker van de nota Publieksparticipatie.

Beluister hier het geluidsfragment waarin Conny Broeyer, de voorzitter van de jury, en Julian te horen zijn!

//
var so = new SWFObject('https://sp.nl/media/flash_media_player/mediaplayer.swf', '4', '368', '70', '7', '#FFFFFF');
so.addVariable('file', "/sites/leiden.sp.nl/files/importarchief/audio/2013-01-15 Uitslag verkiezing Raadslid van het Jaar 2012 Leiden.mp3");
so.addVariable('overstretch', 'true');
so.addVariable('showdigits', 'true');