Leidse SP ontvangt een Zweedse delegatie!

25 maart 2013

Leidse SP ontvangt een Zweedse delegatie!

Op donderdag 21 maart kwam een delegatie van de Zweedse partij Vänsterpartiet in Leiden op bezoek! De Vänsterpartiet is de zusterpartij van de SP in Zweden. In drie dagen tijd kregen de Zweden in Nederland een stoomcursus over organisatie en politiek bedrijven in Nederland, en de Leidse afdeling had het voorrecht om hen te ontvangen!

Na ontvangst in het stadhuis kreeg de Zweedse delegatie een Powerpoint-presentatie over de lokale politiek, en de rol van de SP daarin met haar eigen wethouder.

Daarna werden de Zweden ontvangen in het Leidse partijpand voor de lunch. Omdat ze met zijn veertienen waren, en bestuur en fractie ook zoveel mogelijk aanschoven, paste het allemaal maar net. De hulpdienst had die middag even wat minder ruimte om haar cliënten te ontvangen.

Na opnieuw een Powerpoint-presentatie over de rol van de lokale SP binnen de organisatie en een voordracht van hulpdienstcoördinator Paul Day was de gezamenlijke middag afgelopen. Hier poseert de hele groep.