SP peilt meningen over parkeren

12 augustus 2013

SP peilt meningen over parkeren

In Leiden loopt een proef met een blauwe zone, om te kijken of de parkeeroverlast in de wijken rond het centrum daarmee opgelost kan worden. Die proef is op voorstel van de SP onlangs verlengd tot net na de volgende gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Een nieuw stadsbestuur zal een permanente oplossing moeten vinden. Dat kan zijn: terug naar de oude situatie zonder parkeerregulering, een blauwe zone of betaald parkeren. De SP vindt dat, als er parkeeroverlast bestaat in wijken rond het centrum, die opgelost moet worden op een voor de bewoners betaalbare manier. De SP gaat nu de wijken in om mensen te vragen naar hun wensen en ideeën. De komende twee weken zal de SP duizenden enquêtes verspreiden en die in bepaalde wijken ook deur aan deur ophalen. Ook kan de enquête hier online ingevuld worden.

SP-verkeerswoordvoerder Julian van der Kraats: “Het maakt nogal wat uit of je elke dag gemakkelijk voor je eigen deur kan parkeren, of dat je juist dagelijks lang moet zoeken naar een plaatsje in je eigen wijk. Ook wat parkeren mag kosten voor de parkeerder, voor de bezoeker maar ook voor de gemeente is een belangrijk onderwerp. Daarom wil de SP graag weten wat mensen in de wijken rondom het centrum zelf de beste oplossing vinden om de juiste balans te vinden tussen gastvrijheid voor bezoekers en voldoende ruimte voor de eigen auto. We zullen de resultaten daarvan gebruiken voor ons verkiezingsprogramma.”

Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel 06-15042822