'Meer dan honing'

12 september 2013

'Meer dan honing'

Op vrijdag 27 september start het nieuwe seizoen van ons politieke café. SPeerpunt de Kunst haalt Hortus-imker Fred Weber en de film ‘More than Honey’ in huis.

Om 19.30 uur gaat de zaal open op Marnixstraat 18, Leiden. Het programma begint om 20.00 uur.

De afgelopen jaren zijn over de hele wereld honderdduizenden bijenkolonies uitgestorven. Ligt het aan een virus? Aan pesticiden? De meningen zijn verdeeld. Maar één ding staat vast: de natuur en de mens kunnen niet zonder bijen. Volgens Albert Einstein zou de mens nog hooguit vier jaar te leven hebben als de bij uitstierf. In sommige delen van China nemen schoolkinderen met kwastjes de bestuivingstaak van de bijen over.

Maar vanuit Leiden is er goed nieuws: Hortus-imker Fred Weber meldt een eerste kentering: het is in de Hortus een goed bijenjaar. Zijn dieren zijn verzot op zogenaamde ‘bijenmengsels’ en ze zijn talrijker en groter dan de afgelopen jaren. Hij komt ons erover vertellen en leidt de beeldschone documentaire 'More than Honey' van Markus Imhoof voor ons in.

Kandidaat-raadslid Alexandra Schoenmaker neemt bijvriendelijke plantenzaden mee.

KOMT ALLEN!

Meer info bij Ruben Verhasselt, ruben.verhasselt@scarlet.nl, tel 071 513 19 72