Stevenshof de groenste wijk van Leiden!

3 september 2013

Stevenshof de groenste wijk van Leiden!

De Stevenshof wordt in één klap de wijk met de meeste zonnepaneleninstallaties in Leiden dankzij de actie die stichting EnergiekLeiden in juni en juli startte. In korte tijd hebben veertig huishoudens naar aanleiding van de actie zonnepanelen besteld, gemiddeld zo’n negen panelen per woning. SP-raadslid Julian van der Kraats was ook aanwezig bij de officiële plaatsing van de eerste panelen.

Mevrouw Steensma (rechts op de foto) heeft zich als allereerste aangemeld voor de actie. Afgelopen vrijdag keek EnergiekLeiden in het bijzijn van de deelnemende installateurs en raadsleden Julian van der Kraats (SP) en Jan Thijs Nieborg (GroenLinks) hoe bij mevrouw Steensma de panelen op haar woning werden geïnstalleerd. Mevrouw Steensma maakte samen met drie buren gebruik van de actie en profiteerde van de burenkorting. Mevrouw Steensma vertelt: “We wilden al langer met de buren samen zonnepanelen bestellen. Maar toen we een offerte vroegen bij een ander organisatie werden we als een nummer behandeld. Bij EnergiekLeiden kregen we het gevoel dat de installateur echt meedacht en keek wat voor ons het beste was. Hij gaf ook nog advies over de ventilatie waardoor ik ook daar veel geld ga besparen op het energieverbruik.”

Deze weken worden alle zonnepanelen geplaatst. In totaal worden circa 350 zonnepanelen gelegd, die leveren samen ruim 80.000 kWh per jaar.

Tijdens de actie werkt EnergiekLeiden samen met de lokale installateurs Groene Woningen, Verantwoord Warm en Freek van Os. Zowel EnergiekLeiden als de bewoners zijn zeer tevreden over deze samenwerking.

EnergiekLeiden bereidt op dit moment nieuwe acties voor. Later deze maand staat daarover meer informatie op de website www.energiekleiden.nl.

Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel 06-15042822