SP Leiden draagt Roos van Gelderen voor als lijsttrekker

8 oktober 2013

SP Leiden draagt Roos van Gelderen voor als lijsttrekker

Het bestuur van de Leidse SP heeft wethouder Roos van Gelderen voorgedragen als lijsttrekker voor de raadsverkiezingen van maart 2014. Roos van Gelderen is als wethouder Jeugd, Zorg en Welzijn geliefd om haar sociale en menselijke aanpak. Bovendien heeft ze de zorgveiling in de huishoudelijke hulp afgeschaft en gaat ze voorop in de strijd tegen marktwerking in de zorg. Komende zaterdag zal Roos van Gelderen van 1 tot 3 uur op de markt aanwezig zijn om in gesprek te gaan met Leidenaren.
SP-lijsttrekker Roos van Gelderen leest kinderen voor op De Mengelmoes.

Van Gelderen is sinds 2002 lid van de SP en werd in 2006 in de gemeenteraad gekozen. In die tijd werkte zij bij het jeugdexpertisecentrum JSO. Sinds 2010 is zij wethouder namens de SP. Volgens het tv-programma ‘Slag om Nederland’ is zij één van de drie beste bestuurders van Nederland. Zij is namelijk toegankelijk, staat met haar voeten in de maatschappij en praat niet over mensen, maar mét mensen.

“Daarom is zij voor de SP een ideale kandidaat: hét thema van de verkiezingen is zorg. Krijgen mijn ouders of grootouders straks wel de thuiszorg die ze nodig hebben? Kan ik goede zorg nog wel betalen? Roos van Gelderen laat zien dat een menselijke aanpak van de zorg mogelijk is,” aldus het bestuur van de SP Leiden.

Dat Roos van Gelderen inderdaad toegankelijk is blijkt uit haar programma deze week. Woensdagavond is zij aanwezig bij een SP ledenvergadering over de verkiezingen. Donderdagavond 10 oktober organiseert zij het Integratiediner, het doel daarvan is kansen vergroten door mensen te verbinden en verschillen te vieren. Vrijdagochtend heeft Van Gelderen een roze ontbijt in het kader van Coming-Out day, waarna zij met landelijke politici (waaronder Samsom en Brinkman) in discussie zal gaan. Op zaterdag is zij van 1 tot 3 uur ‘s middags op de markt te vinden bij de SP-kraam, om in gesprek te gaan met alle Leidenaren.

Op woensdag 6 november is de ledenvergadering van de SP waarbij gestemd zal worden over de kandidatenlijst.

Wilt u een interview met Roos van Gelderen, een hoge-resolutie foto van haar of meer informatie? Neem dan contact op met campagneleider Louk Rademaker, lrademaker@tomaatnet.nl, 06-25563389