SP helpt nieuwe bewonerscommissie Agaatlaan met onderzoek over huismeester

7 februari 2014

SP helpt nieuwe bewonerscommissie Agaatlaan met onderzoek over huismeester

SP helpt met oprichting bewonerscommissie Agaatlaan.Woensdag 5 februari heeft de Leidse SP bewoners van de Agaatlaan geholpen met een onderzoek onder de bewoners van de flat, naar de tevredenheid over de huismeester. Huurders van de Agaatlaan betalen servicekosten voor een huismeester, maar hebben vragen over zijn inzet en dienstverlening. Om daarover helderheid te krijgen heeft deze groep bewoners, die vanaf 25 februari officieel een bewonerscommissie voor de flat vormen, de hulp ingeroepen van de SP. De SP is samen met betrokken buurtbewoners huis aan huis gegaan om te vragen naar de ervaringen van de mensen met de huismeester.
Onder andere SP-wethouder en lijsttrekker Roos van Gelderen en Han Dirks, kandidaat raadslid en woordvoerder woningbouw zijn samen met de leden van de nieuwe bewonerscommissie op pad geweest. SP-kandidaat raadslid Han Dirks: Betaalbare wonen en betrokkenheid bij een fijne buurt zijn belangrijke speerpunten voor de SP. Daarom staat de SP naast de bewoners van de Agaatlaan wanneer zij zich inzetten voor de belangen van huurders in deze flat'.

Naast lijsttrekker Roos van Gelderen en kandidaat-raadslid Han Dirks hebben ook raadslid Louk Rademaker en kandidaat-raadslid Ries van Walraven zich ingezet ter ondersteuning van het onderzoek. In vier duo's, van een SP'er met een bewoner van de Agaatlaan, heeft een groot deel van alle bewoners de ervaringen met de huismeester van Portaal kunnen delen. Over het algemeen hebben veel bewoners aangegeven dat de huismeester moeizaam bereikbaar is voor vragen, opmerkingen of hulpvragen. Er is met andere woorden voldoende aanleiding voor de bewonerscommissie in spé om in gesprek te gaan met verhuurder Portaal over de vraag hoe de dienstverlening van de huismeester beter kan.

De betrokkenheid van de Leidse SP bij het onderzoek dat is opgezet door betrokken huurders is een concreet voorbeeld van hoe de SP niet alleen praat over mensen, maar ook echt doet. Kandidaat-raadslid Han Dirks: 'Zowel buiten als in campagnetijd is de SP zichtbaar en in staat om mensen direct te ondersteunen. Een sterke SP-fractie is de komende jaren harder nodig dan ooit, om ervoor te zorgen dat huren betaalbaar blijven, met voldoende beschikbare woningen. Het is geweldig om te zien dat er op de Agaatlaan sprake is van nieuw initiatief van bewoners die vinden dat hun woonomgeving beter kan. De SP strijdt daarom onder meer voor renovatie van deze woningen!'

Meer informatie: Han Dirks, tel: 06-28738588, e-mail: han_dirks@hotmail.com