Kandidaat-raadslid Natalie Wanga op bezoek bij de Weggeefwinkel

19 maart 2014

Kandidaat-raadslid Natalie Wanga op bezoek bij de Weggeefwinkel

Medewerkers van de Weggeefwinkel met SP-folders.Afgelopen vrijdag was kandidaat-raadslid Natalie Wanga op bezoek bij de Weggeefwinkel. Dankzij de steun van de SP Leiden is de Weggeefwinkel nog actief. En dat blijkt nu ook hard nodig te zijn.
De Weggeefwinkel is , zoals de vrijwillige medewerkers zelf aangeven, geen winkel. Je kunt namelijk alles gratis nemen maar er zijn natuurlijk regels hierover. Zo heb je als klant 30 minuten de tijd om rond te neuzen en mag je per keer maximaal vijf producten plus tien boeken meenemen. De spullen die iemand meeneemt zijn natuurlijk bedoeld voor eigen gebruik en niet voor doorverkoop.

Medewerker en coördinator Maro Kalamerd geeft aan dat hij in de laatste twee jaar een gigantische groei heeft meegemaakt van klanten. Het gaat hierbij om groepen die vaak niet meer kunnen rondkomen van hun inkomen. Niet alleen personen in de bijstand maar ook de zogeheten ‘werkende armen’. Per dag komen er rond de 200 klanten.Zelfs hoogopgeleiden die tot voor kort een baan hadden komen nu noodzakelijke spullen afhalen.
De Weggeefwinkel heeft uw steun nodig! Bezoek daarom hun website http://www.stichtingweggeefwinkelleiden.nl/ voor meer informatie en hoe je bijvoorbeeld als vrijwilliger kunt helpen.

Meer informatie: Natalie Wanga, 06-47 213 123 of via e-mail: nwanga@tomaatnet.nl