Roos van Gelderen krijgt “Bokaal voor Klare Taal” van Stichting MEE

1 maart 2014

Roos van Gelderen krijgt “Bokaal voor Klare Taal” van Stichting MEE

Roos van Gelderen krijgt Bokaal voor Klare Taal van Stichting MEEGisteren kreeg SP-lijsttrekker Roos van Gelderen uit handen van Stichting MEE de “Bokaal voor Klare Taal” uitgereikt. Stichting MEE zet zich in voor mensen met een beperking. Zij vinden het belangrijk dat mensen met een beperking wel verbinding hebben met wat er speelt in de politiek. Omdat de gemeente straks verantwoordelijk is voor veel zorgtaken is stemmen op 19 maart belangrijker dan ooit. Stichting MEE heeft daarom een verkiezingskrant gemaakt met interviews met verschillende regionale politici. Gisteren overhandigde MEE het eerste exemplaar van de verkiezingskrant aan de Leidse SP-lijsttrekker. Daarbij kreeg Roos ook de Bokaal voor Klare Taal, omdat het interview met Roos van Gelderen zo helder en duidelijk is.

Roos van Gelderen heeft veel waardering voor Stichting MEE: “Bij het woord eigen kracht, en zoals er vaak over gesproken wordt, lijkt het wel alsof je niet meer naast iemand hoeft te staan. Dat iemand dat zelf maar moet doen. Maar een hele grote diverse groep mensen kunnen juist heel veel, doordat er sommigen dingen uit handen worden genomen. Juist daardoor kunnen veel mensen een zo zelfstandig mogelijk leven leiden. Hardstikke goed dat Stichting MEE zich daarvoor inzet!”

Stichting MEE bij Roos van Gelderen
Vertegenwoordigers van Stichting MEE met Roos van Gelderen.

De uitreiking van de Bokaal voor Klare Taal is een goede herinnering, vindt Roos. “Het is heel belangrijk voor politici om begrijpelijk te zijn. Ik probeer daar heel erg op te letten. In het werk van zorg en welzijn zie je veel te vaak allemaal vakjargon. Dus deze bokaal is een goede herinnering dat je ook andere woorden dan 'adagium' of 'portefeuille' kan gebruiken. Heel veel dank daarvoor!”

Meer informatie: Roos van Gelderen, r.van.gelderen@leiden.nl
Lees hier het interview met Roos van Gelderen in de verkiezingskrant van Stichting MEE.