SP Leiden feliciteert Antoine Theeuwen met 50-ste verjaardag

1 maart 2014

SP Leiden feliciteert Antoine Theeuwen met 50-ste verjaardag

Donderdag 27 februari werd SP-fractievoorzitter Antoine Theeuwen 50 jaar oud. De Leidse SP greep deze gelegenheid aan om een verrassingsfeest te organiseren. Onder het mom van een ‘campagnevergadering’ werd Antoine naar het partijpand De SPeer gelokt, waar vele SP’ers en vrienden hem opwachten voor een feestje. Antoine Theeuwen was lijsttrekker voor de SP Leiden in 2006 en 2010, dit jaar geeft hij het stokje over aan Roos van Gelderen. Om die tijd te vieren bood de SP hem een boekje “Acht jaar Antoine Theeuwen” aan, met foto’s van de vele acties die hij gedaan heeft. SP-raadslid Julian van der Kraats sprak nog mooie woorden: “Dat we het met elkaar zo ver geschopt hebben, komt voor een belangrijk deel door jou Antoine. Je hebt ons geïnspireerd. Je hebt ons laten lachen. Je hebt ons opgebeurd als dat nodig was. En je hebt ons vaak de weg gewezen.”

Gezelligheid op Antoine's verrassingsfeestje!Antoine is vooral bekend voor zijn inzet voor de verbetering van Stedelijk Beheer, voor de bewoners van het Trekvaartplein en voor de nieuwe open bestuursstijl. Ook was hij betrokken bij het voorkomen van een jachthaven in de Broek- en Simontjespolder, heeft hij samen met ondernemers van de Kopermolen gestreden tegen de verruiming van de winkeltijden en heeft hij bewonersacties in onder andere de Zeeheldenbuurt gesteund.

Namens de Leidse SP sprak Julian van der Kraats: “De Leidse SP is een bijzondere afdeling. Niet alleen besturen we mee, maar we drukken een flinke stempel op de lokale politiek. Er wordt goed naar ons geluisterd en we krijgen veel gedaan, zeker als je bedenkt dat we maar vier zetels hebben en dat we ook nog eens aan het absolute uiterste van het politieke spectrum zitten. Aan de goeie kant uiteraard!
Dat we het met elkaar zo ver geschopt hebben, komt voor een belangrijk deel door jou Antoine. Je hebt ons geïnspireerd. Je hebt ons laten lachen. Je hebt ons opgebeurd als dat nodig was. En je hebt ons vaak de weg gewezen. Mij in elk geval.
Antoine met oud-wethouder Raymond Keur.Je hebt ontzettend veel tijd en moeite gestoken in de SP, maar in dat vak wordt je niet vaak bedankt. En dat is jammer, want het vergt heel veel van je. Zeker als je het doet vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel, zoals jij dat doet. Ik weet dat het jou veel pijn doet als jouw rechtvaardigheidsgevoel weer eens gekrenkt wordt.
Daarom bij deze een welgemeend bedankt van mij, namens vele anderen ook, voor alles wat je hebt bereikt. Voor de wijsheid en de vriendschap. Antoine, bedankt!”

Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com, tel. 06-15042822