Voormalig raadslid Louk Rademaker uitgeluid

24 juli 2014

Voormalig raadslid Louk Rademaker uitgeluid

Afgelopen vrijdag, 18 juli, was een bijzondere avond voor de Leidse SP. Louk Rademaker was eregast op een avond die speciaal voor hem was georganiseerd.

Voorzitter Martine Marijt vroeg in verband met de vliegramp in Oekraïne eerst om een minuut stilte van de aanwezigen.

Daarna vroeg ze Louk naar voren voor een korte toespraak. Louk vertrekt in augustus naar de Verenigde Staten om daar zijn wetenschappelijke carrière voort te zetten. Louk heeft binnen de Leidse afdeling vele rollen vervuld. Als 16-jarige organiseerde hij al acties voor ROOD, als 18-jarige was hij al afdelingsvoorzitter, en in 8 jaar lidmaatschap van de Leidse Raad heeft hij ook een duidelijk stempel op de Leidse SP gedrukt. Hij heeft heel veel betekend voor de sociale woningbouw in Leiden en voor de sociale werkplaatsen. Actie en raadswerk gingen voor hem hand in hand.

Als dank voor alles kreeg Louk van Martine Marijt de zilveren tomaat opgespeld. De zilveren tomaat geldt binnen de SP als hoge onderscheiding.

Ook oud-bestuurslid Maaike Kluit kreeg een bedankje. Zij was niet herkiesbaar op de laatste Algemene Ledenvergadering.

Beiden kregen een bloemenbon. Eigenlijk was de bedoeling bloemen te geven, maar gezien de subtropische temperaturen werd daar van afgezien.