Morsfestival groot succes

28 september 2014

Morsfestival groot succes

SP BEHULPZAAM BIJ BUURTINITIATIEF

Zaterdag 27 september werd in de Mors het Morsfestival gehouden, in het kader van Burendag. Vele vrijwilligers maakten het festival mogelijk. De SP was de gehele dag aanwezig op het Morsfestival. Dit gebeuren in deze omvang en benaming was voor het eerst in de Leidse geschiedenis.

Vanwege de omvang van de activiteiten waren er vele vrijwilligers nodig om dit mogelijk te maken. Met een team stond de SP paraat tijdens het festival, van 09.00 uur (het opzetten) tot 19.00 uur (het afbreken). Het was een mooi gebeuren, een geslaagd festival maar vooral een mooi voorbeeld van solidariteit met de buurtbewoners. De SP'ers waren overal inzetbaar en droegen zo bij aan een goed verloop van het festival. Meerdere buurtbewoners lieten weten dat ze het erg fijn vonden dat een partij als de SP aanwezig was en hen hielp bij hun buurtfeest. De waardering kwam ook vanuit de hoek van de overige vrijwilligers. Eén zei: 'Dat jullie dit doen zegt wel veel over de SP.'

SP-wethouder Roos van Gelderen opende het festival door op een pannavoetbal-veldje een wedstrijdje te spelen tegen de pannavoetbal-halve finalist van het NK. Hij woont zelf in de Mors. Hier ziet u een filmpje.

Filmpje deel 1 Filmpje deel 2

Op het terrein van buurthuis de Morschwijk en het aangrenzende voetbalveldje waren vele activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen georganiseerd, een groot aantal werd aangeboden door vrijwilligersclubs, en er was deelname van twee woningbouworganisaties. Deelnemers aan de activiteiten konden met spaarkaarten speciale munten verdienen waarmee ze consumpties konden kopen en aan de afsluitende barbecue konden meedoen.

Opvallend was dat wethouder Van Gelderen niet meteen vertrok na de opening, maar behoorlijk lang bleef. Ze toonde belangstelling bij alle activiteiten, genoot van het enthousiasme van de vele vrijwilligers en sprak met vele buurtbewoners en organisatoren. Kijk ook in de kolom rechts op deze pagina voor haar twitterberichten.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Mustafa Kus, telnr 06-31692660, of email: kus67@hotmail.nl.