Gezellige drukte bij kerstborrel SP

21 december 2014

Gezellige drukte bij kerstborrel SP

Foto: SP / SP Leiden

Vrijdag 19 december hield de SP Leiden haar kerstborrel. Thema was een kruiden- en specerijenproeverij.

Maar eerst werd een nieuwe kunstverzameling onthuld. De SPeer is ook een galerie, en biedt enkele keren per jaar expositieruimte voor bekende en minder bekende kunstenaars. Dit keer werd een expositie geopend van de Stichting Koloriet. Deze 8 kunstschilders en tekenaars hebben hun ruimte aan de andere kant van het SPeergebouw. De komende tijd exposeren zij hun werk in de SPeer.

Na de opening was het tijd voor de kerstkruiden- en specerijenproeverij. Cisca van der Zwan, IVN-gids en bestuurslid van volkstuinvereniging Ons Buiten, hield samen met SP-raadslid Alexandra van den Berg een presentatie over diverse kruiden en specerijen, met glühwein en glühappelsap. Ze werden aan een volle zaal gepresenteerd. Ongeveer 55 leden en introducés waren op de avond afgekomen van wie er twee ter plekke besloten lid te worden van de SP.

Foto: SP / SP Leiden

Iedereen mocht de kruiden en specerijen proeven. Dit leverde een enorme variatie aan smaken op.

Na afloop van de presentatie, vertelde voorzitter Martine Marijt dat de afdeling een drukke verkiezingscampagne tegemoet gaat rond de Provinciale Statenverkiezingen in maart. Ook vertelde ze dat de SP heeft meegewerkt aan Leiden Helpt, een initiatief van enkele particulieren om aan stadgenoten die het niet breed hebben rond Kerst een extraatje te geven met kleding of andere bruikbare goederen.

De avond werd afgesloten met een gezellige borrel.