debat over de waterschapsverkiezingen bij de SP

27 februari 2015

debat over de waterschapsverkiezingen bij de SP

In SP-partijpand De SPeer vindt op 13 maart een debat plaats over de waterschapsverkiezingen.

Op 18 maart kiezen we niet alleen de leden van de Provinciale Staten en indirect de Eerste Kamer. Voor SP-kiezers is die keuze duidelijk.

Op 18 maart wordt ook de verenigde vergadering van de Waterschappen gekozen. De Waterschappen zijn verantwoordelijk voor het regionale waterbeheer, het beheer van waterkeringen en het zuiveren van afvalwater.

De SP staat bij de waterschapsverkiezingen niet op de lijst. Maar onze achterban kan door een stem uit te brengen op een van de partijen (uit de buurt van het politieke spectrum van de SP) wel meebepalen wat de verenigde vergadering straks besluit. Het gaat dan om besluiten over beleid en uitvoering van plannen om water schoon, veilig, gezond en betaalbaar te houden.

Twee lijstduwers met ervaring in het Hoogheemraadschap van Rijnland zijn uitgenodigd. Ze komen vertellen welke vraagstukken voor de verkiezingen relevant zijn en gaan in debat met het publiek. Hans Schouffoer, lid van het dagelijks bestuur van Rijnland, adviseur watergovernance, en vertegenwoordiger van Water Natuurlijk. En Dick de Vos, organisatieadviseur, natuurgids, journalist en vertegenwoordiger van de Partij voor de Dieren.

De SP wil zo haar achterban, die betrokken is bij natuur en milieu in de regio, steun bieden bij het bepalen van zijn stem. De nadruk ligt op de toekomstagenda voor Rijnland. Wat is het belang voor de bewoners van Leiden (en omstreken) en waar liggen overeenkomsten en tegenstellingen tussen partijen?

Julian van der Kraats, SP-fractievoorzitter in de Leidse gemeenteraad, doet mee aan het debat en legt onder meer uit waarom wij niet als afzonderlijke partij meedoen aan de waterschapsverkiezingen.

Kom dus op vrijdag 13 maart naar het debat over de waterschapsverkiezingen, vanaf 20.00 uur in de SPeer, Marnixstraat 18, Leiden. Zaal open vanaf 19.30 uur. Iedereen welkom!