Emile Roemer op bezoek in Leiden

25 februari 2015

Emile Roemer op bezoek in Leiden

Foto: SP Leiden

Landelijk SP-leider Emile bracht vandaag een campagnebezoek aan Leiden. Hieronder een kort fotoverslag.

Op station Leiden werd hij, geflankeerd door Leids fractievoorzitter Julian van der Kraats, geinterviewd door Unity FM.

Foto: SP Leiden

Vervolgens nam het campagneteam van SP-Zuid-Holland Emile Roemer mee voor een wandeling door de stad, waarbij het ging over de manieren waarop de SP Zuid-Holland belangrijk is geweest voor Leiden. Dat ging onder andere over het niet doorgaan van de RijnGouweLijn, en het R-Net netwerk van bussen en de betere treinverbinding met Utrecht die daarvoor in de plaats zijn gekomen. Ook ging het over de 'warmte-rotonde', een belangrijk project van de provincie, dat het mogelijk moet maken om de gasfabriek in Leiden te sluiten maar toch gebruik te blijven maken van stadswarmte.

Foto: SP Leiden

Daarna een lunch in café Burgerzaken, waar Emile in gesprek ging met Hans van Dam van ROVER. Hij heeft veel verteld over hoe het openbaarvervoer in Zuid-Holland zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld en wat er wat ROVER betreft allemaal nog moet gebeuren om het naar een hoger plan te tillen.

Foto: SP Leiden

Emile wilde Leiden niet verlaten zonder nog even wat ouderwets handwerk. Even een verkiezingspostertje plakken!

Foto: SP Leiden

En nog even poseren met enthousiaste fractieleden uit Leiden en kandidaten voor de Provinciale Staten, gezellig door elkaar heen.

Foto: SP Leiden

Raadslid Alexandra probeerde nog even om de poster van GroenLinks, die al bijna half was afgewaaid, terug te plakken.