SP houdt enquête in flats Sperwerhorst

4 februari 2015

SP houdt enquête in flats Sperwerhorst

Foto: SP-Leiden

Afgelopen dinsdagavond is een groep SP'ers de deuren langs geweest in de flats van de Sperwerhorst in de Merenwijk. Verhuurder Portaal heeft in 2014 in deze wijk renovatiewerkzaamheden uitgevoerd aan 8 flats.

Inmiddels heeft Portaal de bewoners laten weten dat het project is afgerond. Klachten over slechte afwerking en uitvoering van de werkzaamheden zijn volgens Portaal opgelost en het project afgerond. De Leidse SP-fractie heeft van meerdere bewoners begrepen dat zij nog steeds wachten op het oplossen van bestaande klachten als gevolg van de werkzaamheden. Genoeg reden voor de SP om op onderzoek te gaan!

Bij de enquete is gevraagd naar de ervaringen bij de bewoners. Niet alleen de SP'ers, ook enkele bewoners deden zelf mee met de enquête.

Foto: SP-Leiden

Ondanks de kou en de donkerte waren veel bewoners onmiddellijk bereid te vertellen hoe de renovatie is verlopen en of alles netjes is afgerond. Een aantal bewoners is redelijk tevreden, andere bewoners hebben veel klachten.

Foto: SP-Leiden

Het is een leerzame avond geweest. De SP zal de respons beoordelen en zal waar nodig in gesprek gaan met Portaal om nog bestaande klachten van bewoners op te lossen.

Meer informatie bij Han Dirks, tel 06-287 385 88, e-mail han_dirks@hotmail.com