Moslimjongeren schouder aan schouder door de stad voor vrede en vriendschap

1 maart 2015

Moslimjongeren schouder aan schouder door de stad voor vrede en vriendschap

Foto: SP Leiden

Vandaag ging een groep van ongeveer 20 jongeren van stichting Fatih door het centrum van de stad om rozen uit te delen: 'Alstublieft, een roos voor vrede en vriendschap' was de slogan van de dag.  Het begon om 11.00 uur op het Stadhuisplein waar de jongeren de eerste rozen uitdeelden aan de aanwezige Leidse politici.

Opvallend was dat alleen de SP was vertegenwoordigd. Raadsleden Ries van Walraven, Alexandra van den Berg,  Natalie Wanga, en later ook fractievoorzitter Julian van der Kraats, en bestuurslid Yvonne Geers waren aanwezig, net als een SP'er uit Alphen aan den Rijn. Verder waren er meerdere mensen van diverse instellingen. Er was opvallend veel media aanwezig.

Namens de SP werden Ries van Walraven en Alexandra van den Berg geinterviewd voor de camera van de Turkse pers. Allebei vertelden ze dat de SP dit soort initiatieven van harte steunt en dat ze blij zijn dat dit soort initiatieven in Leiden wordt uitgevoerd. Hun aanwezigheid werd als belangrijke steun en solidariteit gezien door de jongeren en overige burgers.
De burgers waren over het algemeen zeer positief over de actie en wilden dit vaker zien. We staan achter jullie met dit soort acties werd er door velen gezegd.

Foto: SP Leiden

De SP'ers hebben ook geholpen bij het uitdelen van de rozen wat zeer gewaardeerd werd door de jongeren.
De actie was zeer geslaagd en de jongeren gaven aan dat dit succes ook mede te danken is aan de behulpzaamheid van de SP'ers.

Zie ook dit nieuwsfragment van TV West:

Meer info bij Mustafa Kus, projectleider Omalief en initiatiefnemer van de rozenuitdeelactie, op telnr 06 3169 2660, of e-mail mustafa.kus67@hotmail.nl.