Nieuw Jongerencentrum Stevenshof komt er nu echt!

29 maart 2015

Nieuw Jongerencentrum Stevenshof komt er nu echt!

Het heeft lang geduurd, maar nu staat het vast. Er wordt een permanent jongerencentrum gebouwd in de Stevenshof, aan de Dobbedreef 1A op de locatie van de natuurijsbaan. SP-raadslid Ries van Walraven: "Eindelijk is het zover. Het ontwerp van het gebouw is op zo'n manier aangepast dat de omwonenden er geen last van hebben en ook de ijsvereniging is tevreden. Zo zie je dat door samenwerking er iets moois ontstaat".

Op 19 maart 2015 is de gemeenteraad akkoord gegaan met het nieuwe jongerencentrum. De start van de bouw is gepland na het ijsseizoen 2014/2015.  Het gebouw is multifunctioneel en het ontwerp is tot stand gekomen met de ijsvereniging, het jongerenwerk en de omwonenden. De jongerenwerkers hebben goede contacten met de buurtbewoners. Alles wordt in het werk gesteld om overlast te voorkomen. Het gebouw is zodanig ontworpen dat het door diverse organisaties gebruikt kan worden. De gemeente Leiden wil dat gebouwen voor maatschappelijke doeleinden voortaan efficiënter benut worden. Leegstand moet worden voorkomen en organisaties moeten zoveel mogelijk ruimtes en kosten delen.

Meer informatie: Ries van Walraven, tel 06-57756366, e-mail ries.vanwalraven@planet.nl