Kom op 1 mei naar Amsterdam, voor goede zorg en echte banen!

18 april 2015

Kom op 1 mei naar Amsterdam, voor goede zorg en echte banen!

De Leidse SP ondersteunt deze oproep!

Er wordt 3 miljard bezuinigd op de langdurige zorg. Verzorgingshuizen sluiten omdat mensen langer thuis moeten blijven wonen, maar tegelijkertijd wordt de zorg thuis fors afgebroken. Dit gaat niet goed: er zijn nu al genoeg bewijzen dat er grote serieuze problemen ontstaan door de bezuinigingen op de langdurige zorg!

Naar aanleiding van de vele getuigenissen die bij de zorg tribunalen op 12 maart bekend zijn geworden, eisen wij zorgmedewerkers, georganiseerd in de FNV, oplossingen van staatssecretaris van Rijn.

Onze eisen voor goede zorg zijn:

·  Geld voor zorg moet besteed worden aan zorg.

·  Geen verdringing van professioneel zorgpersoneel door vrijwilligers.

·   Niet bezuinigen op de thuiszorg als tegelijkertijd de verzorgingshuizen worden gesloten.

·   Voldoende personeel om de zorg te verlenen. De FNV beslist mee over de bezettingsnorm.

·   Echte banen en geen uitbuiting meer(Geen alfahulp constructie).

Van Rijn moet voor 1 mei met oplossingen komen. Zoveel mogelijk mensen moeten zich uitspreken voor goede zorg en echte banen. We hebben jou daar ook bij nodig. Kom daarom 1 mei naar de grote FNV-manifestatie in Amsterdam!

Volkspetitie voor goede zorg

Als Van Rijn niet met oplossingen komt, dan lanceren we op 1 mei tijdens de grote landelijke zorgbijeenkomst een volkspetitie om oplossingen af te dwingen. Aansluitend is er een landelijke FNV-manifestatie met van alles te doen om aandacht te vragen voor echte banen. Wij vragen tijdens deze dag alle sectoren die vertegenwoordigd worden door de FNV (brandweer, bouwvak, schoonmaker etc), om mee te helpen 300.000 handtekeningen op te halen, doe je ook mee? Geef je op!

De FNV zet gratis bussen in. Voor meer informatie, inschrijven, exacte locatie en tijden, kijk op www.fnvvoorzorg.nl/1mei. Schrijf je nu alvast op deze site in, dan word je op de hoogte gehouden!

De zorgbijeenkomst start om 11:00 uur in de RAI in Amsterdam …  de bus zal op vrijdag 1 mei om ongeveer 9:30 uur vertrekken vanaf het Transferium in Leiden.

Samen laten we Van Rijn zien dat hij in moet grijpen om problemen in de langdurige zorg op te lossen!

Ben je lid, vraag dan met vakbondsbrief (zie bijlage) verlof aan. Let op! Je werkgever is verplicht je vrij te geven. Voor niet-leden … ruilen met een collega is een optie, je collega zal blij zijn dat je voor zijn/haar werk opkomt!