Roos van Gelderen in debat met Mona Keijzer (CDA)

1 mei 2015

Roos van Gelderen in debat met Mona Keijzer (CDA)

Woensdagavond 30 april was SP-wethouder Roos van Gelderen (Jeugd, Zorg en Welzijn) aanwezig bij het politiek café van het CDA. Zij debatteerde daar met CDA-kamerlid Mona Keijzer over de zorg. SP en CDA waren het over veel dingen eens, maar soms bleek dat landelijke politici niet goed op de hoogte zijn van wat zich in de gemeenten afspeelt.

Dat gaf Roos van Gelderen de gelegenheid uitgebreid te vertellen over de organisatie van de zorg, de sociale wijkteams, en de hulp bij het huishouden. Eén van de aanwezige leden merkte op dat dit wel een erg positief verhaal was, maar Roos antwoordde daarop dat ze vindt dat Leiden de juiste keuzes heeft gemaakt. De bureaucratie in de zorg wordt teruggebracht. De toegang tot de zorg wordt weer bepaald door mensen die er verstand van hebben, de professionals. Zoals altijd was Roos weer enthousiast aan het vertellen over haar beleid en ze kreeg tijdens het debat en na afloop een luid applaus.