Team SP Leiden doet mee aan 10km sponsorloop Nacht van de Vluchteling

2 mei 2015

Team SP Leiden doet mee aan 10km sponsorloop Nacht van de Vluchteling

Foto: SP

Hoe ver zou u ’s nachts lopen uit angst voor geweld? Dit is een vraag die velen zich niet kunnen voorstellen. Toch is dit voor miljoenen vluchtelingen wereldwijd de dagelijkse realiteit. Dit jaar organiseert Nacht van de Vluchteling voor de zesde keer haar bekende sponsorloop op 14 mei a.s. in Rotterdam. De SP Leiden doet dit jaar voor het eerst mee met de 10km afstand.

SP'ers Samir el Zakka en raadslid Natalie Wanga zullen namens de SP Leiden de 10km lopen.

“Dit jaar herdenken we dat 70 jaar geleden de Tweede Wereldoorlog voor Nederland voorbij was. Veel Nederlanders zijn toendertijd uit Nederland gevlucht en hebben dankzij hulp uit het buitenland de oorlog overleefd. Door mee te doen aan de 10 km sponsorloop van Nacht van de Vluchteling willen we samen met u, onze familie, vrienden, kennissen en andere sponsoren zoveel mogelijk geld ophalen voor noodhulp aan Syrische vluchtelingen. Hiermee helpt u al Stichting Vluchteling om deze kwetsbare groep te voorzien van medische zorg, onderdak en toegang tot schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen,” aldus Wanga.

"Het enige wat u hoeft te doen is door met één klik op de link op de website ons te sponsoren.

Ons doel als team is om ten minste 500 EUR op te halen. Samen met u gaat het ons lukken! Sponsoren kan indien u wenst ook anoniem."

Raadslid Natalie Wanga

Natalie Wanga                  Samir el Zakka