Emile Roemer enthousiast over Epicentrum Leiden

4 juni 2015

Emile Roemer enthousiast over Epicentrum Leiden

Emile Roemer bezocht op 3 juni het EpiCentrum in Leiden. Het Epicentrum is het vroegere Gezinscentrum Slaaghwijk dat nu volgens de speciale Piëzomethodiek werkt. Door deze methodiek is het Epicentrum een laagdrempelige plek geworden die mensen in de wijk opleidingsplekken biedt. Roemer: "Het had een hoofdstuk uit mijn boek kunnen zijn".

Voorafgaand aan het bezoek van Emile Roemer hebben Yvonne Geers (bestuur) en Ries van Walraven (raadslid Zorg en Welzijn) een uur gepraat met vrijwilligers van het EpiCentrum.

Zij vertelden graag over de resultaten die zij  hebben behaald met de PiëzoMethodiek. De coördinator van het Centrum en de bedenker van de methodiek waren erbij en vulden af en te wat aan. Om zes uur kwamen Emile met een aantal SP'ers naar het restaurant.

De Piëzomethodiek is een bottom-up benadering waarbij mensen worden gestimuleerd hun eigen talenten te ontdekken en te gebruiken. Ze doorlopen verschillenden fasen om zichzelf te ontwikkelen. Hierdoor kunnen ze op hun eigen manier een plek vinden in de maatschappij die bij hen past.

Emile Roemer zat, samen met mensen uit het bestuur en de fractie van de SP Leiden, tussen de mensen uit de wijk te eten bij Resto VanHarte in het Epicentrum. Hij luisterde naar de verhalen die deze mensen vertelden over hun persoonlijke successen met behulp van de Piëzomethode.

Dit sloot prima aan bij zijn avondprogramma, want na afloop van de maaltijd presenteerde hij in de Burgerzaal van het stadhuis zijn nieuwe boek met de titel: "Het kan wel". Hij maakte de opmerking dat het Epicentrum een voorbeeld uit zijn boek had kunnen zijn en keek daarbij in de richting van Roos van Gelderen, de SP-wethouder van Leiden die het Gezinscentrum stimuleerde de weg van de Piëzomethodiek in te slaan. Aan het eind van de avond was er gelegenheid het boek te kopen en signeerde Roemer zijn boek voor vele liefhebbers.

Meer informatie bij: Ries van Walraven, raadslid Zorg en Welzijn, 06-57756366, ries.vanwalraven@planet.nl

En bij: coördinator Epicentrum Miranda Lambermont, 06-11715238, miranda@stichtingpiezo.nl