SP Leiden hijst regenboogvlag voor partijpand

12 oktober 2015

SP Leiden hijst regenboogvlag voor partijpand

Een groepje SP'ers en wethouder Roos van Gelderen voor Welzijn en Zorg (SP) stonden vrijdag 9 oktober voor het partijpand aan de Marnixstraat om de regenboogvlag te hijsen.

Met een glas roze champagne in de hand keken zij toe hoe de vlag voor gehesen werd om lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders zichtbaarder te maken. Overal in Leiden was de vlag te zien, vooral bij gebouwen van de gemeente Leiden.

Ieder jaar organiseert COC Leiden rond 11 oktober voor Coming Out Dag activiteiten die aandacht vragen voor seksuele- en genderdiversiteit. Doel is grotere zichtbaarheid en meer acceptatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders (LHBT). Dit jaar organiseert COC Leiden in samenwerking met onder andere de gemeente Leiden van 8 t/m 11 oktober activiteiten. Er worden twee films gedraaid; er is een fototentoonstelling, een roze viering. Er is door de hele stad een postercampagne en natuurlijk wordt seksuele- en genderdiversiteit gevierd met een groot feest in COC de Kroon aan de Langegracht 65.

Meer informatie: mw. Ries van Walraven, raadslid Zorg en Welzijn, ries.vanwalraven@planet.nl, 06-57756366