SP Leiden solidair met medewerkers V&D

24 december 2015

SP Leiden solidair met medewerkers V&D

Foto: SP

Op 24 december stapte de Leidse SP V&D binnen om de medewerkers een taart aan te bieden. Bestuursleden en raadsleden wilden op deze manier hun medeleven betuigen met de medewerkers van het bedrijf dat waarschijnlijk failliet gaat. Ries van Walraven, raadslid: " De mensen waren blij met deze attentie. Ze vonden het fijn dat er anderen zijn die aan hen denken. We hebben gezegd dat we met ze meeleven en dat we hopen dat V&D niet weggaat uit Leiden. "

Twee dagen voor kerst kregen de medewerkers van V&D te horen dat er uitstel van betaling is aangevraagd. Al eerder dit jaar werden de werknemers onder druk gezet om een deel van hun loon in te leveren, zogenaamd om het bedrijf te redden. De FNV en de medewerkers hebben daar een stokje voor gestoken.
Redenen voor de tegenvallende omzet van V&D zijn onder andere het warme winterweer en de groeiende verkoop via internet.

Foto: SP

De SP Leiden wenst het personeel van V&D ondanks alles een goed 2016.

Meer informatie: Ries van Walraven, raadslid,  ries.vanwalraven@planet.nl, 06-57756366.

In de editie van 30 december besteedde het gratis huis-aan-huisblad Leids Nieuwsblad aandacht aan de actie:

Foto: SP / SP, Leids Nieuwsblad