Grote stappen realisatie Singelpark

21 januari 2016

Grote stappen realisatie Singelpark

De gemeenteraad van Leiden heeft bij de raadsvergadering van 21 januari twee belangrijke besluiten genomen over het Singelpark: hoe de route van het Singelpark eruit moet komen te zien, en een besluit over de aanleg van een nieuw park, het Energiepark. Dit nieuwe park komt te liggen naast de Gasfabriek aan de Langegracht.  SP-fractievoorzitter Julian van der Kraats: “Het Energiepark wordt niet alleen een heel mooi park, wat ook heel erg goed is is dat er voor gekozen is de daklozenopvang niet met een groot hek van het nieuwe park te scheiden, maar dat het beheer van het hele gebied gezamenlijk zal worden opgepakt. Een moedig en menswaardig besluit".

Foto: SP

Onderdeel van de plannen is ook een nieuwe (fiets)verbinding van de Maresingel richting de Langegracht, over de bestaande maar nu niet toegankelijke brug bij de Gasfabriek aan de kant van de Maresingel. Daardoor loopt een belangrijke regionale groene fietsroute ten noorden van Leiden straks helemaal door tot in het centrum.

Het terrein is inmiddels schoongemaakt, dus de aanleg kan snel beginnen. Ook zullen de oude gebouwen die zich op het terrein bevinden worden opgeknapt en geschikt gemaakt voor gebruik.

U vindt op onderstaande pagina meer informatie en beelden over het Energiepark en andere onderdelen van het Singelpark.

Meer informatie: Julian van der Kraats, jvdkraats.sp@gmail.com