Politiek café met Europees parlementslid Anne-Marie Mineur

18 februari 2016

Politiek café met Europees parlementslid Anne-Marie Mineur

Foto: sp / sp.nl

Op vrijdag 4 maart ontvangt het politiek café van de SP Leiden Europees parlementslid Anne-Marie Mineur. Zij komt onder meer praten over haar werk in Brussel, de strijd tegen TTIP en het associatieverdrag met Oekraïne.

Taaltechnoloog Anne-Marie Mineur werd in 2014 verkozen tot lid van het Europees parlement. Daar houdt ze zich bezig met milieu, mensenrechten en de handelscommissie.

Het zogenaamde 'vrijhandelsverdrag' TTIP is een van haar grote onderwerpen. Over dit wurgakkoord wordt onderhandeld tussen Europa en de Verenigde Staten. Hierdoor kan Amerika, en met name het bedrijfsleven, zich straks bemoeien met onze wetgeving op het gebied van milieu en voedselveiligheid.

Ook het associatieverdrag tussen de Europese Unie en de Oekraïense machthebbers in Kiev zal de bevolking van Oekraïne en die van Nederland geen goeds brengen. Verenigd Europees Links, waaronder SP, stemde in het Europees parlement dan ook tegen goedkeuring van dit verdrag. Op 6 april spreekt de Nederlandse kiezer zich erover uit in een referendum.

Over al deze zaken en het werk in het Europees parlement gaat Anne-Marie Mineur graag in discussie met het publiek.

Iedereen welkom! Het programma begint om 20.00 uur, de zaal is open en de koffie staat klaar vanaf 19.30 uur. Dit alles in partijpand De SPeer, Marnixstraat 18, Leiden.