Feest bij vluchtelingen

10 maart 2016

Feest bij vluchtelingen

Vorige week organiseerden de vluchtelingen die verblijven aan de Wassenaarseweg een diner voor alle vrijwilligers, mensen van het COA en andere nieuwe Nederlandse vrienden. Dat was een hele toer, want er zijn niet echt voorzieningen om te koken in de tijdelijke opvang, en de mensen daar hebben natuurlijk nauwelijks geld.

Foto: SP

Toch is het een heel geslaagd diner geworden, vooral ook door alle liefde die in het organiseren van dit diner is gegaan. SP-fractievoorzitter Julian van der Kraats: “Dit was een heel mooi gebaar van de mensen die we zo goed welkom hebben geheten in onze stad. Hiermee gaven ze uiting aan hun dankbaarheid voor het warme welkom, en dat wordt enorm gewaardeerd”.

Foto: SP

Al eerder maakte de mensen aan de Wassenaarseweg duidelijk dat ze heel blij zijn dat ze in Leiden zijn, door een kunstwerk over Leiden te maken en dit aan de gemeente te overhandigen. Op het kunstwerk staan in de vrolijke kleuren de vingerafdrukken van (vrijwel) alle mensen die nu aan de Wassenaarseweg verblijven. Het kunstwerk is te bewonderen in het stadhuis.