politiek café met Inez Staarink

30 juni 2016

politiek café met Inez Staarink

Foto: SP

Op vrijdag 8 juli, vanaf 20.00 uur, ontvangt SP Leiden Inez Staarink. Zij stelt zich kandidaat voor de eerstkomende parlementsverkiezingen. Op 8 juli komt ze haar stad- en regiogenoten vertellen waarom. Ze maakt duidelijk wat ze tot nu toe als SP-beleidsmedewerker natuur, landbouw, voedsel en dierenwelzijn heeft gedaan in Den Haag. En ze licht graag toe hoe zaken gaan in de Tweede Kamer en wat de SP daar doet op groene thema's.

Inez Staarink studeerde geschiedenis in Leiden en woont sinds begin deze eeuw in De Kooi. Vanaf 2009 werkt ze voor de SP in de Tweede Kamer. Ze heeft daar de afgelopen jaren van alles bereikt: niet alleen loodste ze de initiatiefwet voor een verbod op het houden van nertsen voor hun bont door het parlement. Ze schreef ook initiatiefnota's over de melkveehouderij en over fiets- en wandelbeleid op haar naam, en een amendement over biologische landbouw. Eerder zette ze zich bij ontwikkelingssamenwerkingsorganisatie HIVOS in tegen armoede, ongelijkheid, discriminatie, machtsmisbruik en milieuvervuiling.

'De bio-industrie hoor niet thuis in een beschaafd land.

'Zorg moet weer voor de mensen worden. Schaf de marktwerking in de zorg af.'

'Nederland telt 420.000 kinderen in armoede. Ondertussen stijgt het aantal miljonairs. Dan is er iets goed mis in dit land.'

'Natuur is de basis van ons bestaan. We moeten de natuur dan ook ten minste net zo goed achterlaten als we haar aantroffen.'

Kom van gedachten wisselen met onze Leidse kandidaat-volksvertegenwoordigster! Iedereen is welkom op vrijdag 8 juli. Om 19.30 uur gaat de zaal open en staat de koffie klaar in partijpand De SPeer, Marnixstraat 18, Leiden.