SP stelt vragen over belastingaanslag Hospice Issoria

25 september 2016

SP stelt vragen over belastingaanslag Hospice Issoria

Donderdag 29 september zal de Leidse SP vragen stellen, ook namens D66 en de VVD, over de enorme belastingaanslag (46.500 euro) die hospice Issoria heeft gekregen. Ries van Walraven zal het woord voeren namens de drie partijen.

Als motivering gaf de BSGR (Belastingsamenwerking Gouwe Rijnland) dat de gasten niet duurzaam verblijven in het pand. Het pand wordt om die reden nu als instelling aangeslagen. Ries van Walraven: "Dit is een heel specifieke vorm van zorg. Het hospice komt al geld tekort en moet dus ondersteund worden in plaats van tegengewerkt!"

Issoria heeft elk jaar een tekort van ca. 150.000 euro op de exploitatie. Om geld op te halen worden allerlei activiteiten georganiseerd, zoals De Slag om Leiden. Hierdoor ontving Issoria afgelopen maart 42.500 euro.

Na de raadsvergadering van donderdag 28 september werd Ries van Walraven geïnterviewd door Chris de Waard van Sleutelstad.nl.

Meer informatie bij Ries van Walraven, woordvoerder  Zorg en Welzijn, 06-57756366, ries.vanwalraven@planet.nl