ROOD Leiden voert actie tegen huisjesmelkers

21 november 2016

ROOD Leiden voert actie tegen huisjesmelkers

ROOD voerde vandaag actie tegen de huisjesmelkers in Leiden. In de universiteitsbibliotheek werd aan voornamelijk studenten gevraagd naar hun ervaringen met huisjesmelkers de afgelopen jaren.

Foto: SP

Het doel is om uitgebreide profielen te schetsen van de grootste huisjesmelkers, hier in Leiden, door middel van verhalen en ervaringen met deze personen. Dit gebeurt in samenwerking met andere ROOD-afdelingen en zo zal er een grote verzameling van ontstaan.

'Er zijn al een aantal verhalen aan ons gemeld', aldus Thomas van Halm, contactpersoon van ROOD-Leiden, 'Voorbeelden zijn boilers die al weken stuk zijn en waarbij huisbazen vertikken het te repareren. Ook hebben we van een jongen gehuurd dat hij 600 euro moet betalen voor een kamertje van 10 vierkante meter, een belachelijk hoge prijs. Er zijn ook verschillende verhalen over gebrekkig onderhoud met ons gedeeld: schimmel op de muren, lekke daken en kapotte voorzieningen kwamen veelvuldig voor in de verhalen. Voor ons is het duidelijk dat we hier verder mee moeten. We zullen de komende weken zeker nog twee keer de faculteiten afgaan voor meer verhalen',  aldus Thomas.

Meer informatie bij Thomas van Halm, tel 06 15699659.