Belastingaangifte 2016 voor SP leden

26 januari 2017

Belastingaangifte 2016 voor SP leden

SP leden krijgen van de SP hulpdienst voorrang bij het doen van aangifte voor het belastingjaar 2016. De hulpdienst heeft een aantal dagen gereserveerd, speciaal voor leden:

Dinsdag 14 maart 2017
Woensdag 15 maart 2017
Donderdag 16 maart 2017
Vrijdag 17 maart 2017
telkens van 09.00-16.00 u.

Voorwaarden:

Lid zijn van de SP; bij aanmelding lidmaatschapsnummer vermelden

Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 10 maart 2017 via:

* Hulpdienst tel.nrs, 071-5219153; 06-46653316
* Hulpdienst emailadres: hulpdienstspleiden@gmail.com
* Via het e-mailadres van de SP Leiden: leiden@sp.nl

Meenemen bij de afspraak:
* Jaaropgaven
* Aftrekposten
* Digid code

Nieuws van de Hulpdienst

• - Fiscaal-jurist Gout Kattenberg, aanwinst voor het hulpdienstteam.

De drukke belastingperiode komt er weer aan. Vanaf 1 maart kan er aangifte worden gedaan voor het belastingjaar 2016.

Gout Kattenberg, fiscaal-jurist komt de hulpdienst gedurende deze periode twee dagen in de week helpen met het doen van aangifte en het adviseren van de collega’s. Met dhr Kattenberg kan het hulpdienstteam de service uitbreiden, ook (kleine) ondernemers en bedrijven zijn welkom met hun aangifteverzoek voor ondernemers en voor de omzetbelasting.

• - Samenwerking met B plus C.

De Belastingdienst, de Koninklijke Bibliotheek en de Openbare Bibliotheken hebben in 2016 een samenwerkingsconvenant gesloten. Dit convenant gaat over de ondersteuning van burgers bij het digitaal zaken doen met de Overheid in het algemeen – en de Belastingdienst in het bijzonder.
De samenwerking is er op gericht kwetsbare burgers te ondersteunen en de maatschappelijk dienstverleners die hen helpen een laagdrempelige plek (de bibliotheek) te bieden om burgers te helpen.

De SP hulpdienst, een van de maatschappelijke dienstverleners, heeft in de loop der jaren concrete en praktische ervaringen opgedaan en veel expertise opgebouwd bij het helpen van burgers in zowel digitale- als andersoortige contacten met bovengenoemde overheden.
Om aan dit convenant uitvoering te geven zullen enerzijds Bplus C en de Openbare Bibliotheek cliënten met relevante hulpvragen doorverwijzen naar de SP hulpdienst. Anderzijds kunnen medewerkers van de SP hulpdienst mogelijk hun diensten aanbieden in de Openbare Bibliotheek.

Meer info bij coördinator Paul Day, zie telefoonnummers hierboven