Over de situatie bij DZB

14 maart 2017

Over de situatie bij DZB

Naar aanleiding van het bericht in het Leidsch Dagblad van zaterdag 4 maart jl. wil de SP graag een reactie geven.

Uit de tot nu toe bekende informatie lijkt het er op dat er misstanden kunnen zijn geweest die niet alleen van zeer ernstige aard zijn maar ook direct de privacy van mensen raakt. De SP vindt het terecht dat het college een diepgaand onafhankelijk onderzoek heeft ingesteld en is van mening dat de onderste steen boven moet komen.

De SP is van mening dat iedereen recht heeft op een veilige werkplek. Zeker voor kwetsbare mensen moet de werkplaats veilig zijn en moet er op een sociale en collegiale manier met mensen worden omgegaan.

Onder de huidige omstandigheden vindt de SP het ongepast om al een reactie te geven en wil eerst alle feiten en informatie afwachten.

De SP zal alles kritisch volgen en de uitkomst ervan afwachten.

Wel wil de SP alle medewerkers van DZB een steuntje in de rug geven door hen te laten weten dat de betiteling in het Leidsch Dagblad beneden alle peil wordt gevonden.

Veel mensen zijn hierdoor gekwetst en niet alleen de medewerkers, maar ook hun familieleden en vrienden.

De SP weet hoe moeilijk dit soort situaties kunnen zijn en wenst alle medewerkers veel sterkte toe.

Voor meer info, namens de SP-fractie: Alexandra van den Berg, telnr 0625122322, volkstuintje44@gmail.com