Avond in de SPeer over structurele discriminatie in Israël

24 april 2017

Avond in de SPeer over structurele discriminatie in Israël

Hoe kan het dat Israël steeds harder omgaat met haar 1,4 miljoen Palestijnse burgers? Welke invloed heeft dit op het Israëlisch-Palestijnse conflict? Op deze vragen gaat de Palestijnse nationale leider Awad Abdel Fattah een antwoord geven op 10 mei in Leiden.

Abdel Fattah is de oprichter en voorzitter van de Nationaal-Democratische Partij, de Palestijnse partij in het Israëlische parlement. Als onderdeel van een tour in Nederland is hij op woensdag 10 mei in het SP-kantoor in Leiden om te praten over het conflict en de rechten van Palestijnen.

Een kleine greep uit de actualiteit: alleen al in maart werden meer dan 770 mensenrechtenschendingen gedocumenteerd.

In dezelfde maand is de vooraanstaande activist Basil al-Araj vermoord en is de student Kifah Quzmar voor 6 maanden opgesloten zonder proces.

https://srpnederland.wordpress.com/2017/03/14/basil-al-araj-vermoord/ en
http://samidoun.net/2017/04/palestinian-student-kifah-quzmar-ordered-imp... Een VN-rapport noemde dit voorjaar de Israëlische overheid een 'apartheidsregime'.

http://www.aljazeera.com/indepth/features/2017/03/report-israel-establis... Deze week zijn 1500 Palestijnse politieke gevangenen begonnen met de grootste hongerstaking in jaren.

Abdel Fattah zal ingaan op de actuele situatie en uitleggen wat hij denkt dat er moet gebeuren om een einde te maken aan het conflict.

De avond wordt georganiseerd door Studenten voor Rechtvaardigheid in Palestina (Leiden-Haaglanden), een internationaal georganiseerde groep studenten die zich inzet voor Palestina als onderdeel van de BDS-campagne. (Lees hier meer over BDS - https://bdsmovement.net/ ) SRP wil dat de Universiteit Leiden een volledige academische en culturele boycot met Israëlische universiteiten invoert.

Inloop vanaf 19.00, de avond start om 19.30
Contact: srpleidenhaaglanden@gmail.com