Al 890 handtekeningen om Kagerzoom groen te houden!

10 mei 2017

Al 890 handtekeningen om Kagerzoom groen te houden!

Na een geslaagde bewonersavond op 10 april, waar zo'n 100 bewoners van de Merenwijk bij aanwezig waren, stond één ding als een paal boven water: de meerderheid wil geen grootschalige skeelerbaan in de Kagerzoom.

De gemeente Teylingen is vastbesloten dit plan door te zetten, maar de Merenwijkers vinden dat dit stukje natuur groen moet blijven. 21 enthousiaste bewoners hebben zich op de bewonersavond aangemeld om mee te helpen met verdere acties om de gemeente Teylingen zover te krijgen de plannen voor de skeelerbaan op te geven en de Kagerzoom groen te houden. Inmiddels is er door het actiecomité Skeelerbaan Nee een petitie gestart waarmee natuurliefhebbers het verzoek om het natuurgebied groen te houden kunnen ondersteunen. Zie:https://petities.nl/petitions/houd-de-warmondse-landijsbaan-groen

Op 6 en 7 mei werden er door de vrijwilligers - samen met de SP en met hulp van de PvdA - in de Kopermolen en in de Kagerzoom handtekeningen voor de petitie opgehaald. In twee uur tijd werden in de Kopermolen 180 handtekeningen opgehaald.

SP'er Antoine Theeuwen en PvdA'er Helma Baart

Op zondag, in de Kagerzoom, kwamen daar in 3 uur tijd nog eens 258 handtekeningen bij.

Samen met de handtekeningen die elektronisch zijn ingediend brengt dat het totaal op 890 steunbetuigingen! Ondertussen blijven de handtekeningen bij de online petitie binnenstromen.

SP-fractielid Antoine Theeuwen, die de acties coördineert, zegt hierover: "In het begin werden de bewoners die direct getroffen dreigen te worden door de aanleg van de skeelerbaan nog weggezet als een kleine minderheid. Maar de aantoonbare brede steun om het natuurgebied te behouden maakt daar korte metten mee. We blijven net zolang doorgaan totdat ook Teylingen inziet dat dit unieke polderlandschap behouden moet blijven".

Meer informatie bij Antoine Theeuwen, telefoon 071-5215130