Korte Vlietpark bijna werkelijkheid!

5 juni 2017

Korte Vlietpark bijna werkelijkheid!

Foto: SP

De Leidse SP streefde er sinds 2009 naar. Toentertijd werd er een motie ingediend door voormalig SP-raadslid Louk Rademaker. En
het was ook een van de doelen in het verkiezingsprogramma van 2014: een nieuw stadspark bij de Korte Vliet. En nu is het bijna zover! Naast de SP hebben GroenLinks, het CDA en D66 zich hard gemaakt voor het versterken van de groenstrook langs de Korte Vliet en er een echt park voor de bewoners van Leiden Zuidwest van te maken.

Foto: SP

Vorige week kwam het college van burgemeester en wethouders met het goede nieuws: deze zomer wordt gestart met een werkgroep van bewoners, woningcorporaties, de roeiverenigingen en vertegenwoordigers van belangenorganisaties. Met deze brede vertegenwoordiging worden bestaande en toekomstige initiatieven tijdens het proces op elkaar afgestemd. Er is 455.000 euro beschikbaar.

In de zomer worden met bovenstaande groepen ook gesproken over het bestrijden van de huidige overlast van rondscheurende brommers en scooters over het Korte Vlietpark.

Raadslid Natalie Wanga is er blij mee: “Het komen tot een stadspark bij de Korte Vliet was een van de doelen van de SP Leiden sinds 2009, maar het laat ook zien hoe je met een goede samenwerking met andere politieke partijen tot meer groen kunt komen in Leiden.”

Voor meer informatie: Natalie Wanga, telefoon 06 - 47 213 123